meh cnie pakat rmai2 follow aku..hehehehe

Thursday, June 16, 2011

kesilapan...and...masalah....

Assalamualaikum....



memg dh lama aku x update aku punye blog...
bkn pe bz ckit..hehe(bz la sgt)...
kali nie aku nk tulis pasal kesilapan...
korg semua pernah buat kesilapan x???
mesti pernah kn....sama lh cm aku...
aku mengaku yg aku byk sgt melakukan kesilapan...
x mudah utk lari dri kesilapan....

salah satu cara elak kesilapan ialah jgn ulangi kesilapan itu lgi..
dan kalu boleh mintak maaf dgn org yg pernah kita buat kesilapan...
bkn mudah jgak utk menerima kemaafan dri seseorg...
mungkin dia boleh maaf tp utk menerima kita sbg kwn semula agak sukar..
tp ape yg penting kemaafan yg ikhlas...
x semua org boleh menerima kesilapan org lain....

aku sbg manusia mohon maaf atas kesilapan yg aku lakukan...
kalu kesilapan aku buatkn korg tidak senang dgn aku xpe lh...
hanye kemaafan yg aku mohon...
keikhlasan utk memaafkn seseorg tu penting...

aku ad bace 1 blog yg mengatakn yg kalu kita jadikan kesilapan orang lain sebagai kekuatan kita untuk melakukan sesuatu. Ianya adalah ilmu yang manfaat untuk kita. Apabila kita belajar dari kesalahan orang lain,kita pasti akan dapat menghindarinya dari berlaku keatas diri kita. Adalah satu yang merugikan jika kita melakukan kesilapan yang telah kita pelajari dari kesilapan orang lain.

tp aku terfikir mcm mane kesilapan tu bermula dri kita...
mcm mane utk pelajari kesilapan itu...
sedangkn kita yg mulakn dulu..
boleh ke kita elakkn itu...
tp peribahasa melayu ad menyatakn..
"hendak seribu daya xnk seribu dalih"...
so aku xkn lakukn kesilapan lgi....

nie lgi satu hal....pasal masalah...
korg ad masalh x??mesti ad...
x kira lh dgn family ke kekasih ke tau dgn sape2 pun...
mesti ad masalah kn...
sama lh dgn aku..aku ase bertimbun2 masalah yg bermain kat kepala aku...
semua hal pikir...
kena try utk lari dari semua masalah...

k lh smpai cnie dulu entry aku...
kesilapan harap dimaafkn....

Assalamualaikum..
by:izzulhairi

0 3 org comel @ hensem comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...