meh cnie pakat rmai2 follow aku..hehehehe

Friday, August 6, 2010

kesunyian tnpa seorg IBU......

INSAN YG BERNAMA IBU......!!!!!!!!!!




IBU amat berharga buat seseorg.....
buat aku IBU adlh insan yg paling mulia....
tanpa IBU tiada lh kita di dunia yg fana ini....
tidak bermakna hidup kita sekiranye derhaka pada IBU n BAPA....
mereka adlh org yg paling mulia dibumi ini......

Allah Ta’ala berfirman:

حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهاً وَوَضَعَتْهُ كُرْهاً

“ibunya mengandungnya dalam keadaan susah yang bertambah-tambah, dan melahirkannya dengan susah payah (pula)” (Al Ahqaaf: 15)



IBUku...IBUku.....
aku kini sudah kehilangan kasih syg seorg IBU...
ini tidak bermkna yg hidup tiada gunanye...
aku perlu tabah menghadapi semua nie.....
walaupun IBUku sudah meninggal tp aku tetap bersyukur krn masih mempunyai seorg ayh..
tanpa seorg IBU.....
aku harus kuatkn semangat utk terus berjuang.....
memglh aku sedih krn tidak mempunyai IBU seperti kwn2 ku yg lain....
aku jgak sygkn IBUku seperti mane kwn2 ku syg IBU mereka....
tetapi Tuhan lebih menyayangi IBUku...
aku memg lh sedih tp dh takdir.....
tiada siapa dpt melawan takdir kn..???

seperti mane kwn2 ku....
mereka masih dpt merasakn masakn IBU2 mereka....
tp bgku itu hanyelh kenangan masa dulu....
aku tetap merindukn masakn IBUku...
masakn IBU adlh yg paling best...
tiada siape yg dpt menandingi masakn seorg IBU.....

IBUku....IBUku....
aku dpt hidup bersama IBUku hanye sementara.....
aku merasakn sgt tidak adil utk semua nie...
tp aku kenalh redha dan melepaskn IBUku utk pergi dgn aman.....
hidup ku dgn IBUku hanye 12 thun....
IBUku meninggal semasa aku darjah 6.....
blum sempat aku meraikan hri kegembiraanku dgn IBUku.....
pd masa ini...
hri kegembiraanku ialah....
masa mendpt keputusan UPSR.....
walaupun result ku x terbaik...
tp aku yakin...
IBUku pasti bangga dgn keputusanku....
perkara yg sama tetap berlaku utk PMR n SPM.....
aku x dpt meraikn setip keputusan ku dgn IBUku....
tetapi aku masih ad ayh,abg,kakak, n adik....
aku syg mereka semua......
mereka adlh sumber kasih syg ku....


IBUku tetap tebaik....
terbest.....
termulia......
tiada org lain yg ku sanjung melainkn IBUku......


.......I LOVE MY MUM........

disini aku memasukkn sebuah sajak::::

IBUKU

Ibu
Setiap deras degupan jantungku
Engkau mampu merasanya
Ketika aku:
Sedih
Gembira
Gelisah
Naluri ibumu
Bagaikan sebati dalam diriku

Ketika aku sedih
Kaulah ubat kepada duka laraku
Menceriakan dan menghakis
Perasaan yang melunturkan
Semangatku

Ketika aku gembira
Engkau juga turut berkongsi
Kegembiraan yang menyinari saat
Aku hidup di muka bumi ini
Sebagai manusia

Pabila gelisah menyelubungi jiwaku
Engkau masih bersamaku
Menolong menyelesaikan
Masalah yang tak sudah-sudah mengusutkan
Perjalanan hidupku

Ibu
Selagi hayat dikandung badan
Aku akan sentiasa mendampingimu
Membelai dan menjagamu hingga ke hari tua

Ibu
Aku tahu kasih sayang yang kucurahkan kepadamu
Tak setanding kasih sayang ibu kepada anaknya
Namun, terimalah keikhklasanku
Untuk menyayangi
Insan yang mulia ini..........


by:izzulhairi


0 3 org comel @ hensem comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...