meh cnie pakat rmai2 follow aku..hehehehe

Saturday, August 6, 2011

LUPA DARATAN!!!!

Assalamulaikum.....



pejam celik pejam celik dh masuk 6 hari kita berpuasa termassuk hari nie kn.... rasanye masa berlalu begitu pantas sehingga kn aku x sedar dh masuk 6 hari aku berpuasa..hehehehe...kepenatan berpuasa tu x dirasai apabila masa berlalu dgn cepat...lagipun dgn melakukn xtiviti yg baik jgak boleh membuatkn kita x sedar yg masa itu dh berlalu...

okey lh tu just introduction jer dulu..mklumlh dibulan ramadhan nie kn asyik nk sebut pasal puasa jer...dan byk jgak aku terbace pasal blog2 yg menulis entry pasal puasa nie...ada yg ucap selamat berpuasa, ada yg bg info tentang hikmah berpuasa, ada yg bgtau ape yg sunat ape yg haram tentang puasa nie..pe2 pun thanz atas info yg korg tulis... aku appreciate that..heheehe..

hahahaha...dh lari lgi dari tjuk entry aku nk tulis hari nie...sory2..k lh korg semua pernah LUPA DARATAN x..???maksud aku asal usul korg lh kn..kalu aku???aku harap aku xpernah LUPA DARATAN sebab aku sedar aku dtg dari keluarga yg sederhana jer..bknnye dtg dari keluarga yg kaya raya...yg aku x tahan bila seseorg tu sanggup tipu diri sendiri n org lain utk menutupi salasilah keluarga mereka...ape yg nk dimalukn...sedangkn family byk membantu kita dlm menanggung perbelanjaan kita sehinggakn kita memperolehi kejayaan...

salah ker family kita bkn org yg senang atau bkn org yg kaya???kita tau kn family bkn hidup senang so kita boleh kn berusaha utk mengubah nasib keluarga...bknnye kita tau nasib kita dimasa akan dtg..mane lh tau boleh hidup senang lenang..tp jgn plak LUPA DARATAN...dh senang semua dh jdi lupa....knape lh selalunye apabila dh jdi senang ibu bapa dibiarkn mcm tu jer??? bkn semua aku ckp nie k...just segelintir jer...mungkin 1 nisbah 100000 kot ada org yg mcm tu... tp aku x tau lh.. ibu bapa kn dh byk berkorban utk kita...jgn lh jdi anak yg derhaka..contohnye korg pernah tgok cter "sehingga hujung nyawa kn"..tu menunjukkan seorg ank yg memg dh LUPA DARATAN sgt2 sehinggakn ibu bapa dy terbiar mcm tu jer...so jgn lh buat ibu bapa kita cm tu...syurga berda dibawah tapak kaki seorg ibu..heheehe

satu jer yg aku harapkn smoga aku xkn LUPA DARATAN sekiranye aku dh senang nanti...family adalah satu anugerah yg diberikan Tuhan kepada kita...xkn nk biarkn mcm tu...biar hidup susah asalkn x sombong dan takbur dgn kekayaan yg dimiliki...

kita sama2 lh berdoa agar jauhkn diri drpd bersikap sedemikian...k lh sampai cnie dulu utk entry aku kali nie...dan x lupa SELAMAT BERPUASA...hehehehehe.....

BY:muhammad izzulhairi

0 3 org comel @ hensem comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...