meh cnie pakat rmai2 follow aku..hehehehe

Saturday, September 25, 2010

pengalaman pahitku.....!!!!!

Assalamualaikum...

entri aku utk kali nie ialah aku nk cter pasal pengalaman pahit aku...
mesti korg pun ad pengalaman pahit kn...
skali skala best jgak cter pasal pengalaman nie....
k lh...aku nk kongsi 2 pengalaman pahit yg x bleh aku lupa..

(1)kes jtuh pokok..
perkara nie mesti korg kata biasa kn...
tp bg aku nie memg luar biasa...
nie krna bkn saje jtuh poko tp ad nasib malang plak tu...ish3...kesiannye...
"sudah jatuh,,ditimpa tangga plak.."...
cter nye mcm nie..:

"masa tu aku berbasikal dgn sepupu aku nk g ke umah nenek utk ambk sesuatu...
setelah tiba dan ambk benda tu aku pun mahu pulang...pahtu sepupu aku nk ke kedai depan umah nenek aku utk beli ice-cream..aku pun beria-ria utk sembunyi dri sepupu aku tu..aku pun panjatlh 1 pokok yg ad depan umah nenek aku tu..selepas sepupu ku selesai beli ice-cream dia pun tercari-cari dimana aku berada...dlm sekelip mata jer dia dpt temui aku..aku pun turunlh dri pokok tu..
tp malangnye apabila aku turun aku tangan aku tersalah pegang dahan kayu yg reput(yg hmpir patah)..secara tidak langsung aku terjatuh..tambahan pula kat bawak tu ad 1 kayu yg terpacak tajam..lalu terkena lh peha aku yg putih melepak nie..agak dlm jgak lh kayu tu masuk..aku x tau nk buat ape..sepupu aku hanye ketawa terbahak2..aku rasa mcm nk terajang jer masa tu..tp malangnye aku x terdaya..aku pun ajak sepupu aku tu pulang kerumah...aku x bgtau pun kat family aku pasal kejadian tu..kalu x dah lama aku dihantar ke hospital..ntah2 kena brape jahitan lgi..so aku wak senyap jer lh..
samapi skrg lh parut tu ad kat peha aku....."



nie just gmbr hiasan...bkn poko nie yg aku jtuh..heheeh

(2)pengalaman kemalangan...
" kejadian nie berlaku masa aku sekolah rendah..masa nie aku dan kakak aku n adik aku pulang dri mengaji kat umah nenek aku..
nk dijadikan cter sampai jer kat selekoh, lampu mtor kitorg x nyala..tiba2 ad buah kelapa kat hadapan..x disengaja kakak aku terlanggar buah kelapa tu lalu terjatuh...
aku xde cedera sgt lah..tp adik aku truk ckit coz kat kepala dia berdarah..kakak aku terasa cemas lalu angkat motor terus pulang ke rumah..aku hanye terpaku diam apabila disoal oleh ibu n ayah ku masa tu..kakak aku terus masuk bilik utk lari dri dimarahi oleh ibu n ayah...aku hanye berdiam jer lh..tp nasib baik lh cuma cedera ckit jer..ayah aku just letak ubat jer lh..x perlu g klinik pun..tp aku memg xleh lupakn pengalaman nie.."



hahaha...memg xleh lupa pengalaman aku nie...
hehehhee..memg aku igt smpai mati lh..
so kalu korg ad pengalaman bleh lh cter..aku suka bce tentg pengalaman nie..
x kira lh manis tau pahit..hehehehe...

smpai cnie dulu...
by:muhammad izzulahiri

2 3 org comel @ hensem comment:

jeBateja said...

Pengalaman den tak leh LUPA...kemalangan Kaki Patah lapan di langgar kereta.....lapan bulan mc....lapan kali raya tak beraya...termasuk deepavali....krismas....tahun baru cini dll

ILA HonEyBuNNy said...

he2....ila jatuh pokok xpernah...tp kalau xcdnt pernah..raya ke 2 plak tu..tme tu tgh SPM lak tu...aiya....n 1 g , xdpt la pergi PLKN....sdgkn xcdnt langgar tiang ja..hehhehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...