meh cnie pakat rmai2 follow aku..hehehehe

Saturday, September 25, 2010

tuduh yg x tentu pasal......





Assalamualaikum...

entri aku utk kali nie ialah " tuduhan yg x tentu pasal nie..."..
aku memg benci lh kalu tuduh aku tanpa usul periksa...
dh lh ckp main lepas jer..lain kali bertapis lh ckit ckp tu..
jgn lh slalu menyakitkn hati org lain..
nie salah satu penyebab kita akn kehilangan kwan...
bkn semua org boleh trima ape yg kita ckp..
lain kali berfikir dulu sebelum berckp...
bak kata pepatah "terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata badan binasa..

*********

"aku ada lh beberapa cter ttg kwn2 aku yg suka ckp main lepas jer...memg aku fedup ar dgn ye nie..tp nk buat cm mane coz ye nie kn kwn aku jgak.. so nk x nk kena jer lyan..tp dlm hati memg bekak ar..nie kwn aku yg 1 kelas dgn aku..setiap kali ad jer benda yg dia nk kutuk..x fikir dulu ape yg die ckp tu bleh menyebab kn aku nie sakit hati..susah sgt ke nk tapis perckpan tu..bleh x kalu jgn sakitkn hati org lain..kalu skali dua tu bleh lh aku trima lgi..tp nie dh byk kali..sape yg x sakit hati kalu dh main byk kali kn..x semua org perfect utk jdi yg terbaik..so jgn lh duk main ckp lepas jer..kalu dh x tahan zip jer mulut tu..xpun jahit jer dgn jarum..kn senang x yah nk sakitkn hati org lain.."

"nie satu lgi pasal cter kat facebook..aku memg x puas hati ar..boleh dia tulis kat wall aku " Lu pehal? Jeles wat atek ar. Bising-bising watpe....."..aku x tau ape2 pun..x pasal2 tulis cm tu..kalu korg rasa sakit hati x kalu ad org yg tulis cm tu..?? main tuduh jer..xde kerja lain ker..kalu aku yg bersalah xpe lh jgak..nie kn aku x tau pe2 pun..tiba2 jer kata cm tu..aku terkejut jgak lh..aku hanye perlu bersabar jer lh..lgipun bdk tu satu kelas dgn aku masa kat sekolah menengah dulu..kalu x dh lama aku maki hamun bdk tu.."
*******

memg susah mcm nie..kita meg x mampu utk menutup mulut seseorg drp berkata2..
kalu x mungkin susah nk cri org yg berbohong nie kn..
xde lh hati kita disakiti.....hehehehehehe...
k lah..kalu ad yg terasa tu mintk maaf lh..terutama kwn2 aku yg maksudkn td..aku memg benggang dgn korg..lain kali nk ckp tu fikir lh dulu..jgn main ckp lepas jer..aku sakit hati lh..kalu ko pun akn raasa benda yg sama kn...

k lh..spai cnie dulu utk blog aku kali nie..
ad masa aku tulis lgi...memg byk masa..heheheehe...


assalamualaikum...
by:muhammad izzulhairi...

1 3 org comel @ hensem comment:

HonEyBuNNy said...

salam..betul tu..kadang2 kita ne suka tudh tanpa usul periksa...sedih kan lau situasi cm tu...xtahu la nak cakap apa...tapi semua semua sal entry neh..hehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...